Höga Kusten

Målgruppsanalys och varumärkesplattform

Platsvarumärke Höga Kusten

Vi fick uppdraget att analysera och beskriva platsvarumärket Höga Kusten. Uppdragsgivare var Höga Kusten Destinationsutveckling AB som ägs av Örnsköldsviks, Kramfors, Härnösand och Sollefteå kommun.

Uppdraget bestod av en nationell och internationell attitydundersökning via webb och telefon, målgruppsanalys, omvärldsbevakning, ett antal workshops samt att arbeta fram en varumärkesplattform för besöksmålet Höga Kusten. Nu jobbar aktörerna i Höga Kusten vidare i enlighet med de insikter och den plattform som vi arbetat fram.

Här beskriver kunden processen och presenterar sin verktygslåda för varumärket.

”Som en av Sveriges snabbast växande destinationer är det viktigt att vi omger oss med aktörer som hjälper oss att driva utvecklingen framåt. I samarbetet kring platsvarumärket Höga Kusten har vi uppskattat Placebranders förmåga att förmedla relevant kunskap i form av trender och omvärldsanalys, men också att inspirera och utmana oss att spänna bågen och få oss att tänka nytt. Vi ser fram emot framtida samarbeten!”
Maarja Edman, analysansvarig Höga Kusten Destinationsutveckling AB

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left